понедељак, 25. јул 2011.

VUK K'O VUK, A JAGNJE PAMETNO


  Jednom jedno jagnje ožedni, pa pođe na potok da se napije vode. A mama ovca mu kaže:
  - Nemoj tamo da ideš, sine moj,  jer tamo često dolazi veliki zli vuk. Sačekaj da tata dođe iz tora, pa da zajedno idete.
  A jagnje kaže mami ovci:
  - Ne brini, mama. Umem ja s velikim zlim vukovima, jer su veliki zli vukovi jako glupi, a ja sam jedno pametno jagnje.
  I tako jagnje ode samo na potok. Ali tek što je htelo da pije vodice, eto ti ga veliki zli vuk. A taj je gledao samo da nekome nešto napakosti, nekog da gnjavi i masira i da nekome nanese neko zlo. 
  I taj, kad je ugledao jagnje, odmah pomisli:“Oho-ho! Evo lepog posla za mene! E, sad ću ja načisto da sredim ovo malo i bespomoćno jagnje.”
  Pa stane pored jagnjeta i zaurla:
  - Auuuuuu! A zašto ti mutiš vodu koju pijem?
  A jagnje, mrtvo ‘ladno, kaže:
  - Ali, čika vuče, kako ja mogu da mutim vodu koju ti piješ kad ti stojiš uzvodno, a ja nizvodno i voda teče od tebe prema meni?
Vidi vuk da je ispao glup, pa se još više raspakosti, pa će:
- Aha! Tako! A zašto si ti pričao svašta o meni? Zašto si me ogovarao, a?
  A jagnje će:
  - A kada i gde, čika vuče?
  - Kako kada?! - zareži vuk. - Pre šest meseci, dole, na livadi!
  - Ali, čika vuče - umilno se osmehne jagnje - ja pre šest meseci nisam ni bio rođen.
  Vidi vuk da je ispao još gluplji, pa, da se izvadi, zaurla besno:
  - Eeee! Ako to nisi bio ti, onda je to bio tvoj otac!
  A jagnje se još umilnije osmehne, osmehne, pa kaže:
  - Čika vuče, ako je to bio moj tata, zašto ti to meni pričaš? Zašto to ne kažeš mom tati?
  - Je l’? - urla vuk. - A gde je, moliću lepo, taj tvoj tata?
  - Pogledaj iza sebe, čika vuče - zameketa jagnje najumilnije što je umelo. - Vidiš ono stado ovaca? E, onaj ovan predvodnik, onaj najveći i najjači, onaj s najvećim rogovima, e to je moj tata!
  Osvrne se vuk, pa vidi ovna... auuuuu, veliki li je! Auuuu, opasan li je! Pa se vuk isprepada. Pa vuk kaže:
  - Dobro, dobro, odoh ja sad da to raspravim s njim...
  I zaždi niz stazu, kukavički podvijena repa.
  - Ej, čika vuče! - dobaci mu jagnje. - Moj tata je na drugoj strani, ne tamo gde ti trčiš!
  A vuk - ništa. Odjuri, glavom bez obzira.
  A jagnje se napije vode, pa se vrati na livadu i kulturno se javi, prolazeći pored ovna-predvodnika:
  - Dobar dan. Kako ste danas?
  I ode kod mame.
  A vuk? Eno ga, pije mineralnu vodu, nešto mu se ne ide na potok...

Нема коментара:

Постави коментар