среда, 27. јул 2011.

VELIKI ŽABAC, MNOOOGO VEĆI VO


 Na svetu uvek ima onih koji bi da budu veći nego što jesu, po svaku cenu.
 Tako jednoga dana jedan vo izađe na jednu livadu da pase jednu travu, a u travi su bile žabice.
 Pase vo travu, gleda svoja posla, ne obraća pažnju na žabice, kao i obično. A kako bi obratio pažnju, kad su žabe male, malecke, a on veeeeliki?
 E, ali, našao se tu jedan tupavi, uobraženi žabac. Pa kaže taj žabac:
 - Vidi ti vola kako se pravi važan! Pa on mene uopšte ne primećuje!
 - Ha-ha-ha! - nasmejale se ostale žabice. - Pa, kako da te primeti kad si ti mali a on veeeeliki?
 - Ko mali?! - razgoropadi se žabac. - Ja mali? Ja mali?! Ja mogu, samo ako hoću, da budem veliki kao on!
 - Daj - kažu mu žabice - ne pričaj svašta!
 - Ja pričam svašta?! - vikne žabac. - E, sad ćete da vidite!
 Pa udahne duboko vazduh, naduje se sav i onda pita:
 - A? Šta kažete? Jesam sad veliki kao on?
 - Ma, nisi! - kažu mu ostale žabice. - Ti si jedan mali žabac!
 - Ko mali?! - opet se razgoropadi žabac. - Ja mali? Ja mali?! E, sad ćete da vidite!
 Pa udahne još dublje vazduh, pa se još više naduva, pa kaže:
 - A? Jesam sad veliki kao on?
 - Ma, nisi! - kažu mu ostale žabice. - Još uvek si ti samo jedan mali žabac!
 - A, tako! - iznervira se žabac. - E, sad ćete da vidite!!!
 Pa udahne duboko, duuuuuboko, pa se naduje, pa se naduuuva i - odleti, kao balon. Odleti viiisoko, odleti daleko i nestane. A vo pogleda, pogleda, pa kaže:
 - Cccc! Tako to biva s onima koji žele da budu veći nego što jesu.
 I nastavi mirno da pase travu.
 A žabac? Nestao, zar ga ne vidite? Spominje se, ponekad, kad velike žabe pričaju poučne priče malim žabama.

Нема коментара:

Постави коментар